Család és KarrierPONT (CSAK) nyílt a győri Szülők Házában, melyet tegnap adtak át a konzorciumi tagok: a Tegyél jót - Szülők Háza Alapítvány, a A befogadó közösségi platform - Kommunió Alapítvány és a Győr Megyei Jogú Város Család és Gyermekjóléti Központja.
Céljuk egy olyan térségi munkaerő-piaci állapot kialakítása, amely helyi megoldásokra és együttműködésekre alapozva megkönnyíti az atipikus munkavállalást és a munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetű kisgyermekes családok munkaerő-piacra való gyorsabb visszatérését, javítva a kisgyermekes családok helyzetét. Az érdeklődők személyre szabott álláskeresési- és mentálhigiénés tanácsadást kaphatnak, illetve részt vehetnek tájékoztató napokon, képzéseken, fejlesztési programokon (többek között a munka-magánélet összehangolása: önismeret, kommunikáció, konfliktuskezelés; megértő kommunikáció témákban. 71 Család és Karrier Pont nyílik meg országszerte. A nők munkaerő piacon való helyzetének alakulása egy olyan fontos terület, amely az elmúlt években és várhatóan a jövőben is az egyik legfontosabb társadalmi és munkaügyi kérdés lesz. A jelentős munkaerőhiány következtében a munkaadók a jó pár évvel ezelőttiekhez képest sokkal nyitottabbak a családbarát intézkedések irányában. A Julius Globe alkalmazottjainak 12%-a nő. Ezek a kis- és többgyermekes, akár nagycsaládos édesanyák egy férfias, nagyon kemény követelményeket támasztó, műszaki világban állják meg a helyüket. Munkaadóként a múltban nekünk is több esetben problémát okozott a női munkaerő egyedi igényeinek és cégünk érdekeinek összehangolása. Azokkal azonban, akik a cég életében hosszú távon képesek voltak és részt akartak venni, hosszú távon terveztek velünk, szinte minden esetben meg tudtunk egyezni és kompromisszumot kötöttünk, engedélyezve a részmunkaidős foglalkoztatást és a rugalmas munkarendet.
Örülünk a kezdeményezésnek, amelytől azt reméljük, hogy a dolgozó anyák egyre nagyobb megbecsülésben részesülnek majd, továbbá mind a munkába állni vágyó édesanyák, mind a munkáltatók igényeit megismerve sikerül a két fél között egy kölcsönösségen alapuló bizalmi viszonyt kialakítani, mivel azoknak a cégeknek, akik hosszú távon terveznek és kívánnak a piac szereplői maradni, fel kell mérni és lehetőség szerint igazodni kell a munkaerőpiac változásaihoz.